موزیک کام رسانه اخبار موسیقی

اخبار موسیقی ایران و خارج

موزیک کام رسانه اخبار موسیقی

اخبار موسیقی ایران و خارج

سوغات زنجان چه تفاوتی با سایر سوغات دارد؟ چگونه می توانم به فروشگاه اینترنتی سوغات زنجان دسترسی داشته باشم؟

به احتمال زیاد بازدیدکنندگان زنجان از سفر به این شهر که صنایع دستی بسیار متنوع و غذاهای لذیذ را در خود جای داده است، دست خالی را ترک نمی کنند.

زنجان یکی دیگر از شهرهایی است که امروز قصد داریم به آن سفر کنیم تا با سوغاتی های خوشمزه اش عزاداری کنیم. یک سوغات منحصر به فرد زنجان می تواند چاقو یا کاردستی یا مقداری شیرینی و غذا باشد. چمدان هایتان را خالی کنید که با سوغاتی های جذاب زنجان پر می شود. با رهی نو همراه باشید.

معرفی سایت سوغات زنجان

از صنایع دستی زنجانی می توان به موم سازی، نقره سازی، ملیله دوزی و گلدوزی، چاقوسازی و قالی بافی اشاره کرد. از هر نوع سوغاتی استقبال می شود. چه شیرینی و نان سنتی و چه محصولاتی مانند پیازچه را ترجیح دهید، مطمئناً عزیزانتان از غذاهای خوشمزه لذت خواهند برد. وقتی در زنجان هستید، شیرینی های خوشمزه زنجانی را از دست ندهید. با هم برویم و شیرینی و نان زنجانی بخوریم.

لیست صنایع دستی زنجان

غذا همیشه یکی از کالاهای محبوب بوده است، اما صنایع دستی نیز برای مدت طولانی محبوب بوده است. آوردن سوغاتی از زنجان که هم ارزشمند و هم ماندگار باشد واجب است.

چاقوهای معروف زنجان

چاقوهای زنجانی یکی از معروف ترین سوغاتی های این شهر است. در زنجان، چاقوسازی نسل‌های متمادی محبوبیت خاصی پیدا کرده است و امروزه که ماشین‌های پیشرفته چاقوسازی در دسترس هستند، این صنعت جذابیت و محبوبیت خود را حفظ کرده است. چاقوهای زنجانی پس از چکش کاری و حرارت دادن تیز و تیزتر می شوند. چاقوهای مختلفی با توجه به کارایی که دارند در زنجان موجود است و می توانید مطمئن باشید که تا سالیان سال دوام خواهند داشت.

چاقو زنجان

دلیل تیز بودن چاقوهای زنجانی وجود دارد: آنها فوق العاده خوب ساخته شده اند. در چاقوهای زنجانی از دسته های شکستنی یا تیغه های استیل استفاده نمی شود، به همین دلیل مشخص است که بهترین آشپزخانه ها با چاقوهای زنجانی عرضه می شوند. چاقو که در دوره هخامنشیان اختراع شد در زنجان ساخته می شد. در زنجان بیش از 200 نوع چاقو وجود دارد و چاقوی آشپزخانه با سایر چاقوها متفاوت است.

هنر دست زنجانی، گلدوزی روی ملیله

ملیله دوزی زنجان به قرن دهم برمی گردد و یکی از قدیمی ترین صنایع دستی شهر است. از دوره سلجوقی تا صفویه این صنعت رونق گرفت. ملیله کاری در تاریخ زنجان قدمتی دیرینه داشته است. قبل از دوره پهلوی هنر بومی زنجان فلزکاری بود که یکی از هنرهای بومی بود. به طرح های بی نظیر بته جکه، فرنگی و پیچک در بازارهای زنجان توجه کنید. در واقع این یکی از بهترین سوغاتی هایی خواهد بود که تا به حال از زنجان دریافت می کنید.

هنر مسگری ایران از دیرباز وجود داشته است

مس اولین فلزی بود که بشر کشف کرد. مسگری نیز یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین هنرهای ایران است. به هر شهری که سفر کنید بازار معروفی به نام بازار مس دارد که قدمت آن به دوران باستان بازمی گردد.در زنجان نیز بازاری از این نوع وجود دارد که قدمت آن به دوره سلجوقیان و ایلخانان می رسد. برای ایجاد نقش بر روی فلز از کنده کاری در این صنعت استفاده می شود. در بازار مسگرهای زنجان انواع غذاهای بی نظیر و زیبا را می توانید به عنوان سوغاتی به عزیزان خود و کسانی که در جستجوی خواص درمانی این ظروف هستند، بیابید.

زنجان دارای انواع مختلفی از صنایع دستی معروف است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ملیله کاری

سوزن دوزی

dyeing

آثار هنری مینیاتور و منبت

Charuq

نمد بافی

قالی بافی

جاجیم بافی

ظروف مسی

سوغات زنجان را از کجا بخریم؟

از سیر گرفته تا پیاز در بازار زنجان پیدا می شود. چهارراه امیرکبیر محل بازار است. اگر به سمت سعدی جنوبی می روید می توانید از آنجا به این بازار بروید. بازاری از میدان فردوسی واقع در سبزه میدان به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود. این سایت

در بازار پایین انواع صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است. در بازار بالا یک ردیف فرش و قالیچه و ملیله وجود دارد. در منطقه ای که در حال گردش و خرید سوغاتی هستید، می توانید مکان هایی را پیدا کنید که قدمت آن ها به زمان آقا محمدخان قاجار می رسد.

برای سهولت اقامت در زنجان، هتلی را انتخاب کنید که نزدیک بازار زنجان باشد تا بتوانید به راحتی به هر چیزی که نیاز دارید برسید. می توانید تجربه سفر خود را با زنجان به اشتراک بگذارید؟ آیا سوغاتی دیگری وجود دارد که می شناسید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد